EMOCINIO INTELEKTO LAVINIMAS MOKYKLOJE

EMOCINIO INTELEKTO LAVINIMAS MOKYKLOJE

Norime pasidžiaugti, kad Kauno lopšelis-darželis „Vyturėlis” dalyvauja projekte-mokymuose „Emocinio intelekto lavinimas mokyklose”!!!

Kas yra Emocinis intelektas (EI)?

EI trumpiausias apibrėžimas – „Būti intelektualiam apie savo emocijas“.  Žmogaus mintis ir elgesį lemia emocijos, kylančios iš išgyvenimų ir prisiminimų, kurie suformuoja vidines nuostatas, įsitikinimus ir vertybes. Emociškai intelektualus žmogus – tas, kuris išmoksta stebėti save, atpažinti kodėl jaučiasi vienaip ar kitaip, mąsto vienaip ar kitaip bei elgiasi vienaip ar kitaip.  Savistaba, refleksija ir savęs keitimas norima linkme –  emociškai  intelektualaus žmogaus pranašumai ir įrankiai, įgalinantys kurtis vidinę „laimės“ būseną, norimą santykį su savimi ir kitais žmonėmis. 

Kodėl EI lavinimas reikalingas Lietuvos švietimo įstaigose?

Lietuvos gyventojų savivertės lygis ir laimės pojūtis yra vienas žemiausių visoje Europoje.  Moksliškai įrodyta, kad šie du dalykai yra tiesiogiai susiję. Pagrindiniai žmogaus socialiniai gebėjimai, tokie kaip savivertė ir pagarba kitam (EI pagrindas) išsivysto mokykliniame amžiuje ir daro esminę įtaką tolimesniam asmenybės formavimuisi ir elgesiui.

Lietuvos pedagogų sąmoningumas EI tema yra minimalus. Nėra sukurtų ir nacionaliniu mąstu taikomų įrankių mokytojų  EI lavinimui.

Projekto  aprašymas, tikslas ir uždaviniai

“Emocinio intelekto lavinimas mokyklose” yra išsami praktinės plėtros programa mokykloms (viso: 32 val.), siūlanti mokytojams ir švietimo ekspertams galimybę patirti intensyvią, “pralaužančią ledus” praktiką. Programa yra pagrįsta išmatuojamais rezultatais ir įtvirtinanti sąsają tarp mokytojo emocinio intelekto, mokyklos klimato ir mokymo efektyvumo.

Programa “Emocinio intelekto lavinimas mokyklose” yra išsamus praktinės plėtros kursas, skirtas mokytojams ir švietimo ekspertams. Kursas turi 2 pagrindinius tikslus:

•         Padėti delegatams nuodugniai suprasti emocinį intelektą ir taikyti jį sau: suvokti nuo ko priklauso santykiai su savimi ir kitais žmonėmis.

•         Sutelkti dėmesį į tai, kaip taikyti emocinį intelektą visose mokymo srityse, naudojant konkrečias priemones – tiek rodant pavyzdį ir mokant vaikus, tiek perduodant EI taikymo patirtį kitiems švietimo atstovams.

 Mes išmokstame:

10% to, ką perskaitėme
20% to, ką išgirdome
30% to, ką pamatėme
50% to, ką pamatėme ir išgirdome
70% to, ką aptarėme
80% to, ką patyrėme
95% to, ko mokome kitus

Remiantis šia teorija, viso kurso metu bus naudojamas naujų žinių pritaikymas vietoje. Užduotys ir  asmeninio grįžtamojo ryšio užrašai bus vedami kiekvieno modulio metu bei namuose, o asmeninės 1-1 „koučingo“ sesijos užtikrins kiekvieno dalyvio asmeninį efektyvumą ir naujų žinių pritaikymą savo praktikoje.

Šį įrašą matė: 1 668