Vakar „Meškučių” grupės vaikai poromis piešė fraktalą 🙂 Kas tas fraktalas? Tai kūrybiškas socialinės-emocinės kompetencijos ugdymo būdas, kai vaikai mokomi atsipalaiduoti, pajusti kūrybos džiaugsmą, savo draugą šalia, intuityviai rinktis spalvas. Fraktalai – pavadinimas kilęs iš lotyniško žodžio “fractus” (reiškiančio “sudarytas iš dalių”). Fraktalų geometriją galima įžvelgti beveik visoje gyvojoje gamtoje – medžiuose, augalų šakose, šaknyse. Fraktalumas būdingas molekulių ir kristalų struktūroms, akių ir kūno judėjimui. Kalnai, pakrantės, upės, vandens bangos, debesys, žaibai, galaktikos turi fraktalų formą. Visa visatos sandara yra fraktalinė. Fraktalinis piešinys – unikalus kūrinys, kuris kaip veidrodis atspindi vaiko individualumą, kuriame net pati smulkiausia dalelė atkuria ir atkartoja visa tai, kas jam būdinga.
Svarbiausia idėja, kuri labiausiai traukia fraktaluose, kad kiekvienas iš mūsų, koks jis šiandien bebūtų, yra TOBULAS.
Kaip vaikai piešė fraktalą? Pirmiausia kiekvienas susiradome draugą, su kuriuo piešime fraktalą. Tuomet ant A3 balto piešimo lapo su paprastu pieštuku vienas vaikas užsimerkęs piešė, ką tik sugalvojo, o kitas poros draugas stebėjo. Kai pirmasis baigė piešti, antrasis poros draugas užsimerkęs tęsė tame pačiame lape. Svarbiausia fraktalo piešimo esmė – piešiant nepakelti pieštuko nuo popieriaus. Paskui abu vaikai fraktalą spalvino guašu (galima spalvotais pieštukais). Pažiūrėkime rezultatą!!! Tai meno kūriniai!